HTML

Tördemici jegyzetek

Joó Ferenc gondolatai és közleményei Badacsonytördemic jövőjével kapcsolatban.

A kutyák vonyítanak

2010.09.20. 09:58 Joó Ferenc

Tegnap éjjel találtam ki ezt a címet, mert kiplakátoltam néhány meghívót a faluban a most szombaton, szeptember 25-én esedékes bemutatkozó előadásomra. A fiam is útálja, ha tépem le a szalagragasztót, de a falubéli kutyáknak sem tetszett a hangja. Ha valakit megzavartam volna álmában, attól elnézést kérek!

Viszont az éjjel még nem tudtam, hogy ma reggel egészen más apropója is lesz ennek a címnek. A kutyák most is vonyítanak, méghozzá a munkagépekre. Újult erővel folytatódik ugyanis a választási árokásás!

Az, hogy Frici barátunkat közcélú munkásként alkalmazza a falu, mert megfelel a jogszabályi előírásoknak, az rendben van. Hol máshol is dolgoztatná őt a hivatal, mint a leglátványosabb helyen, a bolttal szemben?! Mivel bérének csak az öt százalékát fizeti az önkormányzat, a többit az állam teszi mellé, és ráadásul szép munkát is végez, ebbe nem lehet (és nagyon nem is szabad) belekötni.

Viszont az, hogy markológéppel estek neki ma a Debreczenyi Gyula utcában az ároknak, mutatja mindenki számára, hogy itt nem holmi közcélú foglalkoztatásnak való megfelelni akarásról van szó, hanem tervezett programról. Ami önmagában véve nem is lenne baj, hiszen ezt az árkot már nagyon régen ki kellett volna tisztíttatnia az önkormányzatnak.

Csak hát az időzítéssel van baj!

Mert a kivitelező vállalkozótól tudom, hogy a markológép óradíja 5.500 Ft, ami mellé jön még egy kb. 8.000 Ft-os kiállási díj. Mindezt terheli még az ÁFA is. Ha végeznek az utca mindkét oldalával hat óra alatt, akkor ennek a markológépes bulinak a költsége bruttó 41.000 Ft lesz. Emellé jön még a teherautó, ami elszállítja a kitermelt földet.

Namost, ha 2010. szeptemberében van az önkormányzatnak 60.000 Ft-ja arra, hogy ezt megfinanszírozza, akkor tavasszal is kellett legyen rá pénze, tavaly is kellett volna legyen rá neki, meg az előző években is. Amikor a falu költségvetése állítólag közel húszmillió forint tartalékkal rendelkezik, akkor még a gazdasági válságra sem lehet hivatkozni.

Én azt ígérem a bemutatkozó anyagomban, hogy 48 hónapból 48 hónapon át fogok dolgozni a faluért teljes erőbedobással. Egyik jelszavam (nem a kampány részeként, hanem általában az életben) ez: Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! (Do it now!)

Ami az árokásás terén jelenleg a faluban történik, az vagy úgy jellemezhető, hogy egy elhanyagolt terület erősen megkésett mentési akciója, vagy úgy, hogy kampányfogás. Na igen, könnyű dolga van egy polgármesternek, amikor közérdekű munka fedőnéven a falu pénzén folytathatja választási kampányát... Kár, hogy nem az elmúlt négy évben tette!

Kiegészítés:

Épp most vallotta be Vollmuth Péter nekem: az én fellépésem hatására határozta el, hogy na akkor most ő is felpörgeti magát, hogy kihozzon a kampányból, amit lehet. Ennek egyrészt örülök, ugyanis máris tehettem valamit, ha indirekt módon is, a falu érdekében. Másrészt viszont elszomorít, hogy én kellettem ehhez, és magától nem jutott eszébe a polgármesternek, hogy fel kellene pörgetnie magát!

Mi lett volna, ha nincs másik jelölt a faluban  és nincs a polgármesternek ellenfele? A felpörgetés, az árokásás, a tujaültetés mind elmaradt volna?? Egyebek mellett ezért mondom, hogy több kell a falunak, mint amit az elmúlt négy évben kapott, és a mindenkori polgármesternek 48 hónapon keresztül kell tudnia pörögni, nem pedig csak a kampány hevében, az utolsó pár hétben! A mai rohanó világban már csak az tud igazán eredményes lenni, aki fel tudja venni a tempót.

1 komment

Címkék: balaton turizmus nap választás badacsony bor polgármester víz strand árok joó tordemic tördemic lábdi lábdihegy

A bejegyzés trackback címe:

https://tordemic.blog.hu/api/trackback/id/tr352309369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joó Ferenc 2010.09.21. 09:41:21

A postban szereplő, a munkálatokat ábrázoló képeket kivettem, mert -bár legjobb szándékom szerint, mindössze illusztrációnak szántam őket- egy sajnálatos félreértést indukáltak.

Az érintettől már elnézést kértem, hogy akaratomon kívül kellemetlenséget okoztam neki, és ezt itt a nagy nyilvánosság előtt is megteszem!

(Az illusztráción semmi különös nem szerepelt, csupán egy markológép és egy teherautó.)
süti beállítások módosítása